Nová kampaň pro očkování proti covidu-19 se ponese pod heslem „Očkujeme se pro život beze strachu“, s dodatkem „Zdraví přeje připraveným“. Nová kampaň se objeví na sociálních sítích a koncem září pak i v médiích. Ministerstvo tvrdí, že podle jeho průzkumu má o čtvrtou dávku očkování zájem 38 procent populace a 20 procent lidí ještě není rozhodnuto.
„Jsme připraveni na podzimní vlnu, která bezesporu přijde. Pravděpodobně o něco později, než jsme čekali,“ konstatoval ministr zdravotnictví Vlastimil Válek (TOP 09), podle něhož se však nechystají žádné restrikce, jaké byly nařizovány v minulosti. „Znamenaly jen obrovské ekonomické ztráty a nic nepřinesly,“ dodal ministr. Ministerstvo však doporučuje nošení respirátorů nebo roušek na rizikových místech, jakými jsou zvláště zdravotnická zařízení a zařízení sociální péče.
„Očkování se pravděpodobně bude muset opakovat tak dlouho, dokud ten virus s námi bude,“ prohlásil ministr zdravotnictví.
„Úplně přesně nevíme, kdy se objeví nová vlna covidu a úplně přesně nevíme, kdy budou nové vakcíny,“ uvedl ředitel odboru komunikace ministerstva Ondřej Jakob, podle něhož tak bude druhá část kampaně spuštěna flexibilně s ohledem na vývoj situace.
Kampaň připravila reklamní agentura McCann-Erickson a hodnota zakázky se vešla do dvou milionů korun.
Podle údajů ministerstva zdravotnictví má od zahájení očkování koncem prosince 2020 kompletní vakcinaci proti covidu v ČR téměř 6,9 milionu lidí, tedy zhruba 65 procent populace. Proočkovanost seniorů je vyšší než 90 procent, u mladších lidí klesá. Posilující dávku má asi 63 procent těch, kteří již byli očkováni, další přeočkování, které je dostupné od 18. července, dostalo zatím necelých 100 000 lidí.