Rusko zablokovalo přístup k ruskojazyčnému vysílání ČRo. Důvodem má být článek o Palachovi

Ilustrační foto (Rostislav Kaplan)

Ilustrační foto | FOTO: Rostislav Kaplan

Ruský úřad pro ochranu práv spotřebitelů zablokoval ruskou webovou stránku Českého rozhlasu (ČRo) s článkem o Janu Palachovi z roku 2001. Upozornil na to server iRozhlas.cz. Podle ČRo není v Rusku dostupný celý web jeho ruského vysílání.

URL adresa (https://ruski.radio.cz/yan-palah-i-ego-posledovateli-8037218) nyní figuruje v oficiálním ruském seznamu zablokovaných stránek. V podrobnostech se uvádí pouze to, že rozhodnutí zařadit stránku do registru bylo učiněno 17. května letošního roku.

Týdeník FORUM | FOTO: FORUM 24 (FORUM 24)

Podle serveru iRozhlas.cz ruský úřad omezení přístupu zdůvodnil tím, že článek s názvem Jan Palach a jeho následovníci propaguje sebevraždy. Text připomínal čin dvacetiletého Palacha, který se v lednu 1969 upálil v centru Prahy na protest proti sovětské okupaci tehdejšího Československa.

Český rozhlas se proti postupu Moskvy ohradil a mluvčí Jiří Hošna zablokování webu označil za bezprecedentní cenzuru a za útok na veškeré principy svobody projevu.

Případu si povšimla řada ruských médií. Vzhledem k tomu, že stránky vysílání používají protokol HTTPS, úřad nemohl zablokovat jen jeden konkrétní materiál, ale celý web, uvedl například server OVD-Info.

Líbí se vám tento článek? Prosíme, podpořte nezávislou žurnalistiku

Smyslem Svobodného fóra a deníku FORUM 24 je přispívat ke kontrole politické i ekonomické moci a bránit svobodné prostředí v České republice.

Abychom pro Vás mohli nadále pracovat, potřebujeme nutně Vaši pomoc. Jsme vděčni za každý, i malý finanční příspěvek. Váš finanční dar můžete zaslat na tento sbírkový účet: 4095439339/0800

Prosíme, informujte nás o Vašich finančních darech na mailu [email protected]