Ruský soud uložil pokutu Rádiu Svobodná Evropa. Důvodem jsou údajně lživé zprávy o válce na Ukrajině

Ilustrační foto. (Pixabay/AndyLeungHK)

Ilustrační foto. | FOTO: Pixabay/AndyLeungHK

Ruský soud dnes uložil rozhlasové stanici Rádio Svobodná Evropa/Rádio Svoboda pokutu ve výši 12,8 milionu rublů (4,7 milionu korun) za to, že odmítla odstranit ze svého webu zprávy, které jsou v Rusku zakázané. Informovala o tom agentura TASS. Mezi zprávy nepřípustné v Rusku patří informace o ruské agresi na Ukrajině, které Moskva označuje za lživé.

Ruský cenzurní úřad Roskomnadzor už začátkem března zablokoval přístup na stránky média. Stanice podle něj šířila „společensky významné falešné informace o údajném ruském útoku na ukrajinském území“.

(Týdeník FORUM)

Stejný krok úřad současně učinil proti dalším médiím – ruskojazyčné službě BBC News, informačnímu portálu Meduza sídlícímu v Rize a stanicím Deutsche Welle a Voice of America. „Potrestal“ je za „výzvy k masovým nepokojům, k extremismu a k účasti na nezákonných hromadných akcích“.

Moskva dlouhodobě obviňuje západní média, že jejich zpravodajství je zaměřeno proti Rusku. Zároveň ale podle ní nedostatečně upozorňují na provinění vedoucích představitelů svých zemí v souvislosti s korupcí nebo s ničivými válkami, jako byla ta v Iráku. Od začátku invaze na Ukrajinu ruské úřady zakročily proti médiím, která ruskou agresi nazývají jinak než „speciální vojenská operace“.

Líbí se vám tento článek? Prosíme, podpořte nezávislou žurnalistiku

Smyslem Svobodného fóra a deníku FORUM 24 je přispívat ke kontrole politické i ekonomické moci a bránit svobodné prostředí v České republice.

Abychom pro Vás mohli nadále pracovat, potřebujeme nutně Vaši pomoc. Jsme vděčni za každý, i malý finanční příspěvek. Váš finanční dar můžete zaslat na tento sbírkový účet: 4095439339/0800

Prosíme, informujte nás o Vašich finančních darech na mailu [email protected]