V Německu a nově i Rakousku vítězí rozum nad ideologí. Ač to už loni vypadalo, že návrhy plošně výrazně omezit rychlost na dálnicích mají šanci projít, teď už je jasné, že nic podobného nehrozí. Proti nápadu plošně omezit rychlost na dálnicích ze současných 130 km/h na 100 km/h se jasně vymezil rakouský ministr dopravy Norbert Hofer. Ministerstvo životního prostředí takto chtělo snížit emise tzv. skleníkových plynů, Hofer ale svým kolegům vzkázal, že tuto snahu nepodpoří. Ve hře však pořád ještě zůstává návrh na vyšší zdanění nafty v Rakousku, nejméně o 8,5 centu (cca 2 koruny) na litr, které bylo součástí nepopulárního balíčku opatření.
„V oblasti mobility sázíme na motivaci a podporu. Nejsem ale k dispozici, pokud jde o opatření, která řidiče šikanují, jako jsou celoplošné mýto, městské mýto nebo rychlostní omezení na dálnicích a rychlostních silnicích na 100 km/h,“ zdůraznil Hofer. Omezení rychlosti by podle zprávy Spolkového úřadu pro životní prostředí bez větších nákladů snížilo objem emisí tzv. skleníkových plynů o 460 000 tun. Potíž je v tom, že jde jen o nepatrný zlomek z dopravních emisí (Německo takto dosažitelné úspory vyčíslilo na méně než 0,5 procenta). Politikům neušlo ani to, že podobná opatření by lidé nesli s krajní nelibostí. Bezmála 40 procent Rakušanů tento nápad podle průzkumu společnosti GfK jednoznačně odmítá a dalších 28 procent je „víceméně“ proti. Informoval o tom deník Der Standard.
Jednoznačně zamítavě se k návrhu zavést na německých dálnicích rychlostní omezení na 130 km/h postavila i německá kancléřka Angela Merkelová. „Existují ještě inteligentnější způsoby regulace, než je omezení rychlosti,“ vzkázala přes mluvčího.