Ministryně financí je patrně největší oblíbenkyní současného premiéra. Nejen, že mu pomáhala se zavedením šikanózní Elektronické evidence tržeb, ale plní pro něj i všechny další úkoly. Například shání další udavače, kteří by pomohli Andreji Babišovi zlikvidovat drobné a střední živnostníky. Neštítí se přitom ani vyprávět „velké příběhy“, které mají potenciální hráče Účtenkovky chytit za srdce.
Alena Schillerová není v marketingu tak školená jako její vůdce, lépe řečeno, nemá na to takové odborníky jako Babiš. Twitter téměř nepoužívá a Facebook by také potřeboval trochu větší péči. Na sklonku roku se ovšem zdá, že majitel hnutí ANO snad půjčil své ministryni pár lidí z vlastního PR týmu.
Akce kolem Účtenkovky a výherce s pohnutým osudem totiž nese znaky práce premiérových marketérů. Je normální, že Andrej Babiš ve svých kampaních využívá děti, ostatní za to ovšem ostře kritizuje. Bylo tedy pouze otázkou času, kdy tohle velmi citlivé téma začnou zneužívat i další politici z hnutí ANO.
„Účtenkovka má smysl! Nejenže se díky ní přebírání účtenek stává samozřejmostí, ale její slosování přináší i silné lidské příběhy. A ty mne vždy hluboce zasáhnou,“ svěřuje se Schillerová na Facebooku. „Třeba pán, který vyhrál nové auto zrovna v momentě, kdy mu jeho stařičký vůz už dosluhoval a těžko by dokázal našetřit na nový. Díky Účtenkovce ale může dál svoji vnučku v pěstounské péči vozit do školy a na kroužky,“ doplňuje srdceryvný příběh.
https://www.facebook.com/SchillerovaAlena/posts/569945816812035?__xts__[0]=68.ARB0814CYKR3L2fRsUkL7XbqxtYJKZ4_X9W0AIrNDR6hm2y7THhoyIuIB9QtOILZsfgYQoeXOc9ntf5Qiir50CDkstmlYE1CJ8lIcZX45HdQVu7TM0JAhT42Kqp2fr54erq2jE2kDKdRQ3kJPmNKyNirCl7coDoXYSl4GMEFAvksutFMfe2L263gPTRho-HuDk83IXSr-hgopzBhXb3FtFysqfTKBBIXoRNqd0ID2XhOieDq5zA1F0UJePTgNu4DmYnMCsLHTi-B8vqPeAwzX6K-SPRJLGctlKVc1NKfv5d9YkXkmqFMi1L6sNVDxcoFmRXTXuv1fCoGOFLWYQRvPY4&__tn__=-R
Potíž je ovšem v tom, že už vůbec není jasné, jestli se jedná o skutečný lidský osud, nebo další z předem připravených scénářů Babišovy propagandy. Už několikrát totiž oligarcha neváhal použít smyšlené příběhy ke zlepšení své image a lež se již dlouhodobě stala jeho základním komunikačním prostředkem.
Nebylo by tedy vůbec překvapující, kdyby všechno bylo jinak. „Sedět“ tak třeba může jen jedna část příběhu. Co když onen starší muž vůbec Účtenkovku nehrál a byl jen použit hnutím ANO k nalákání dalších práskačů, kteří budou kontrolovat živnostníky, zda vydávají účtenky?
Takový je ideální stav podle Andreje Babiše. Sám rád práskal a rád by tuto hnusnou vlastnost probudil i v lidech, v nichž dřímá, nebo našel další nové udavače.