Servilní žurnalisté drží spolu: MF DNES brání Xavera Veselého před Českou televizí

wikipedia.cz

Luboš Xaver Veselý | FOTO: wikipedia.cz

Že Mladá fronta DNES otevřeně slouží majiteli Andreji Babišovi a poskytuje prostor všem, kdo jsou jeho spojenci, a to včetně ruské fronty, už víme. Že jsou součástí této novinářské prostituce i někteří „slovutní žurnalisté“, to sice někteří stále slyšet nechtějí, ale je to tak. Babišovi tak opět udělala radost údajně legendární filmová recenzentka Mirka Spáčilová, a to obranou kolegy Luboše Xavera Veselého.

Spáčilová se v úterním vydání MF DNES pustila do České televize kvůli předání anticeny Zlatý citron právě Veselému. Podle ní si každý, kdo si takovou „cenu“ přijde vyzvednout, vyslouží respekt, tak jak se to stalo například Zdeňku Troškovi. Pokud si pan Troška získal respekt paní Spáčilové, leccos to vypovídá o jejím filmovém vkusu. Ale to do tohoto textu nepatří.

„Ovšem vedle zkušenosti, jak se dají z veřejné pohany vytěžit naopak sympatie a jak v záři reflektorů vypálit odpůrcům rybník, se případ Veselý může vrátit Filmovému a televiznímu svazu jako bumerang. Kdo si totiž přečte spekulace, že anticena zavání odvetou za kandidaturu do Rady ČT, podívá se na Veselého protikandidáty,“ píše Spáčilová. Aha, kde si člověk „přečte spekulace“? Poradíme – v Parlamentních listech, ve stokách internetových diskuzí a nejspíš tedy i v MF DNES, že? Na facebookovém profilu pana šéfredaktora Plesla se jistě také něco najde.

Pavel Hofman

Spáčilová přidala i své znalosti sociálních sítí: „Navíc sledovanost ceremoniálu, 19 tisíc diváků, nestojí za řeč, kdežto Veselého vystoupení vládne sítím. Jediný, kdo by se mohl proti groteskním anticenám právem ohradit, jsou vítězové Trilobitů. Protože kvůli humbuku kolem „záporáků“, kteří vracejí úder, se na „klaďasy“ zapomene,“ uvedla.

V tomtéž vydání se ale nacházel ještě tzv. skicář, tedy místo pro karikaturu. Ten je znám hlavně z doby, kdy server Seznam Zprávy uveřejnil informaci o únosu syna Andreje Babiše na Krym. Tehdy ve „skicáři“ vyšla jasná výhrůžka majiteli společnosti Seznam Ivo Lukačovičovi, která hovořila o tom, že nyní se média budou zajímat i o jeho soukromí.

Skicář Václava Teichmanna nyní sdělil čtenáři toto: „Česká televize si v posledních dnech opakovaně rýpla do své sestry, Českého rozhlasu. Za to, že zaměstnává nepřehlédnutelného moderátora Luboše Xavera Veselého. Nicméně je pravdou, že díky Veselému bude mít ČRo pravidelné rozhovory s prezidentem, zatímco z ČT promlouvá hlava státu jen jednou ročně, na Vánoce, a to jenom díky tomu, že veřejnoprávní televizi poskytne signál soukromá stanice Nova.“

Doplnili bychom pouze dva detaily. Veselému se nic nedaří kvůli profesním schopnostem, ale kvůli tomu, že je k prezidentovi dostatečně servilní. Stejně jako dvojice Jaroslav Plesl-Petr Kolář, která taky se Zemanem čas od času na stránkách Babišových novin pohovoří. Jestli je to nějakými novinářskými schopnosti nebo spíše tím, kdo je platí, necháme na laskavém čtenáři.

Líbí se vám tento článek? Prosíme, podpořte nezávislou žurnalistiku

Smyslem Svobodného fóra a deníku FORUM 24 je přispívat ke kontrole politické i ekonomické moci a bránit svobodné prostředí v České republice.

Abychom pro Vás mohli nadále pracovat, potřebujeme nutně Vaši pomoc. Jsme vděčni za každý, i malý finanční příspěvek. Váš finanční dar můžete zaslat na tento sbírkový účet: 4095439339/0800

Prosíme, informujte nás o Vašich finančních darech na mailu [email protected]

Revue Forum Banner