Ve čtvrtek se stala na Mostecku vážná dopravní nehoda, při níž jedna dívka zemřela a druhá utrpěla vážná poranění. Zní to jako běžná zpráva o dopravní nehodě až na to, že dívky během své jízdy vše vysílaly on-line a video dnes bloudí internetem a budí vášnivé diskuze.
Rodina žádá o stažení záznamu, někteří lidé s nimi soucítí, jiní vidí tento záznam jako vhodné varování pro další mladé řidiče. Média se k tomu postavila různě, na některých serverech na vás po rozkliknutí článku video rovnou vyletí a vy jste hned v hlavním ději jízdy. Jinde nechávají jen odkaz a rozhodnutí na čtenáři. Na facebooku se rozebíhají i ankety, zda by se mělo video stáhnout, či nechat jako výstraha, mají rozhodnout čtenáři? A samotní čtenáři mají mnohdy jasno a vyhlašují své soudy o špatné výchově, o tom, že když je někdo „blbej“, tak si to zaslouží.
Dívky se staly obětí dnes zcela běžné on-line hysterie, honby za lajky a sledovaností, být „cool“ za každou cenu, a rozhodně nejsou samy. On-line kultura stírá rozdíl mezi realitou a fikcí, člověk se zde může tak nějak schovat za někoho jiného a vyrobit ze sebe hrdinu dne. „Kolik lidí nás sleduje?“ „Kolik máme lajků?“ To jsou ty nejdůležitější otázky a hodnoty. Podle těchto měřítek mladí lidé klasifikují svoji úspěšnost a oblíbenost u ostatních, a někteří jsou ochotni pro toto magické číslo riskovat opravdu hodně. Čím více, tím lépe, tím jste oblíbenější, důležitější a celkově lepší.
Případ z Mostecka není nijak ojedinělý, podobný případ se stal například ve Spojených státech, kde ženy uhořely v autě, ještě častější jsou úmrtí při pořizování „cool“ selfie.
Na těchto případech se ukazuje, jak potřebná je v dnešním virtuálním světě mediální výchova, kterou někteří poslanci stále velmi podceňují. Často se argumentuje tím, že by výchovu v tomto směru měli více zastávat rodiče, ale mnozí se ve druhém a mnohdy hlavním světě svých dětí sami neorientují.