Snahu zastavit Babišovo stíhání zaznamenal celý svět

Printscreen MidtjyllandsAvis

Andreji Babišovi se v pondělí věnovalo hned několik dánských novin | FOTO: Printscreen MidtjyllandsAvis

O náznaku pražského městského zastupitelství, že zastaví trestní stíhání českého premiéra, referují deníky, rádia i televize od Rumunska a Maďarska přes Itálii, Německo, Švýcarsko a Dánsko až po Ameriku.

archiv, koláž F24

Trestnímu stíhání českého premiéra se v pondělí věnovala média jak po celé Evropě, tak i v zámoří

Většina příspěvků předává zprávu v původním smyslu, kdy netvrdí, že by prokuratura Babišovo stíhání ukončila. Už jen možnou změnu názoru prokuratury však mnohá zahraniční média označila za „překvapivou“, případně „velmi překvapivou“ a jeden slovenský server poznamenává, že poslední vývoj provázejí „zvláštní okolnosti“.

Součástí asi poloviny zpráv je i Babišovo prohlášení o tom, že i kdyby byl odsouzený, neodstoupil by. Editora rumunského zemědělského titulu Agrisuport toto troufalé vyjádření českého premiéra zaujalo natolik, že je umístil rovnou do titulku zprávy. Jinak v rumunských médiích přišla na Babiše řeč i v rozhlasové stanici Radioromanul. Zájem rumunských médií o Babišovu kauzu vysvětlují značné problémy, které této zemi způsobovala rumunská obdoba Babiše, vlivný člen tamní sociání demokracie Liviu Dragnea, jehož soud nedávno poslal za podvody na 3,5 roku do vězení.

Maďarský server Nepszava.hu v článku pod výmluvným titulkem „Politikai bomba pragaban“ popisuje vznětlivou atmosféru, již mezi Čechy vyvolala tendence prokurátora Jaroslava Šarocha zastavit vyšetřování Babiše a spol. „Rozhodnutí je zcela neočekávané vzhledem k tomu, že Úřad Evropské unie pro boj proti podvodům (OLAF) a Evropská komise dospěly v této věci k opačnému závěru,“ konstatuje maďarský server.

Německý rozhlas Deutschlandfunk cituje vyjádření mluvčího prokuratury, podle něhož se „názor v daném případě změnil,“ přičemž poukazuje na skutečnost, že k tomu úřad neuvedl žádné bližší informace. Německá stanice Deutsche Welle ve videu z 21. srpna vysvětluje protesty proti českému premiérovi, připomíná demonstraci s 280.000 lidmi na pražské Letné a cituje Babišovu pohrůžku, podle níž by neodstoupil.

Rakouská televize ORF je jedním z těch médií, která mluví o „velmi překvapivé změně (právního názoru)“. Švýcarský server Nau.ch je dalším ze sdělovacích prostředků, jejichž redakci fascinuje anomálie v podobě Babišova prohlášení, že neodstoupí. Slovenský server Netky.sk píše o „zvláštních okolnostech“ Babišovy trestní kauzy.

V Itálii o posledním vývoji v Babišově kauze napsala agentura Agenzianova.com. Možnému překvapivému zvratu ve věci podezření českého premiéra z podvodného čerpání peněz dotačního fondu EU se pak věnovaly i dánské servery MidtjyllandsAvi, BT, SN a Folkebladet.

V zámoří se možnému předčasnému konci Babišovy kauzy věnoval deník The New York Times.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Líbí se vám tento článek? Prosíme, podpořte nezávislou žurnalistiku

Smyslem Svobodného fóra a deníku FORUM 24 je přispívat ke kontrole politické i ekonomické moci a bránit svobodné prostředí v České republice.

Abychom pro Vás mohli nadále pracovat, potřebujeme nutně Vaši pomoc. Jsme vděčni za každý, i malý finanční příspěvek. Váš finanční dar můžete zaslat na tento sbírkový účet: 4095439339/0800

Prosíme, informujte nás o Vašich finančních darech na mailu [email protected]

Revue Forum Banner