Soukup má další problém s vysílací radou. Důvod je tentokrát překvapivý

Generální ředitel televize Barrandov Jaromír Soukup (reprofoto/TV Barrandov)

Generální ředitel televize Barrandov Jaromír Soukup | FOTO: reprofoto/TV Barrandov

O televizní skupinu Barrandov se opět zajímá Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV). Důvodem jsou pořady Duel Jaromíra Soukupa a Aréna Jaromíra Soukupa, které televize odvysílala od května do konce října letošního roku. Podle vysílací rady je Soukup ostře nepřátelský vůči vládní politice.

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání na svém zasedání rozhodla, že je majitel televize Barrandov a zároveň moderátor v několika svých pořadech prokazatelně neobjektivní a jeho přístup nevyvážený. Státní úřad proto zaslal televizi výzvu se sedmidenní lhůtou na nápravu, stojí v tiskové zprávě.  

Andrej Babiš (vlada.cz)

Prohřešku se měl mediální magnát dopustit poprvé 8. října 2020 v pořadu Duel Jaromíra Soukupa. V jeho závěru podle vysílací rady Soukup vyjádřil podporu v senátních volbách kandidátovi Michalu Šmardovi (ČSSD). „Víte, co já si myslím? Kdybyste kandidoval jako nezávislý, tak do toho senátu projdete celkem lehce, a já vám budu držet palce, ať se vám to i s tou přítěží ČSSD povede,“ řekl ve vysílání Jaromír Soukup.

„Moderátor tak mohl svým výrokem ovlivnit rozhodování voličů v senátních volbách a nepřípustně tak zasáhnout do probíhající politické soutěže,“ vadí Radě pro rozhlasové a televizní vysílání, která zároveň připomíná, že uvedený díl pořadu byl odvysílán v předvečer konání druhého kola voleb do senátu.

Radě se nelíbily ani dva díly Duelu Jaromíra Soukupa, které televize Barrandov vysílala 13. a 20. října 2020. Prohřešku se podle úřadu Soukup dopustil také letos 14. října ve svém pořadu Aréna. „Moderátor pořadů, Jaromír Soukup, v diskusi s opozičními politiky rezignoval na roli kvalifikovaného oponenta a diskusní prostor využíval k šíření svých vlastních subjektivních názorů, které byly ostře nepřátelské vůči vládní politice související s řešením pandemie onemocnění covid-19,“ vadí vysílací radě.

„Svou pozici moderátora zároveň zneužíval k tomu, aby hostům kladl návodné a sugestivní dotazy, kterými diskutujícím podsouval premisu, že vláda ve zvládání pandemie fatálně selhala. Hosty současně tlačil k závěru, že řešením nastalé situace je výměna vlády. Provozovatel tak nezabezpečil, aby si diváci na základě zhlédnutí předmětných vydání pořadů byli schopni na diskutovanou problematiku utvořit svůj vlastní nezávislý názor,“ doplnila Rada pro rozhlasové a televizní vysílání s tím, že se tím televize Barrandov dopustila porušení povinnosti zajistit, aby ve zpravodajských a publicistických pořadech bylo dbáno zásad objektivity a vyváženosti.

Líbí se vám tento článek? Prosíme, podpořte nezávislou žurnalistiku

Smyslem Svobodného fóra a deníku FORUM 24 je přispívat ke kontrole politické i ekonomické moci a bránit svobodné prostředí v České republice.

Abychom pro Vás mohli nadále pracovat, potřebujeme nutně Vaši pomoc. Jsme vděčni za každý, i malý finanční příspěvek. Váš finanční dar můžete zaslat na tento sbírkový účet: 4095439339/0800

Prosíme, informujte nás o Vašich finančních darech na mailu [email protected]