Herec Milan Šteindler připomíná ostudnou příhodu, o niž se postaral český prezident Václav Klaus, když na státní návštěvě Chile v roce 2011 ukradl protokolární pero. Spot vznikl v rámci kampaně Národního památkového ústavu nazvané „Na památku!“, která si klade za cíl přilákat návštěvníky do hradů a zámků.
Spoty jsou zatím dva. Video, v němž herec paroduje Václava Klause, je ke zhlédnutí na stránkách Televize Seznam. Součástí téže kampaně je i spot, v němž Šteindler (viz níže vložené video s náhledovým obrázkem) vystupuje jako namyšlený trouba v roli průvodce a motto kampaně se stává předmětem nedorozumění, kdy si jeden z turistů po zdvořilém dotazu ohledně „obrázku na památku“ odnáší olejomalbu ze zdi.
Se zahájením sezony NPÚ spouští kampaň na podporu památek s názvem #napamatku a vyzývá všechny příznivce památek, aby vyrazili na památku, z výletu si na památku pořídili fotku a sdíleli ji prostřednictvím sociálních sítí s hashtagem #napamatku. Autory kampaně na propagaci českých památek jsou Milan Šteindler a Jiří Trantina vystupující jako duo Šteindler&Tarantina.
Úvodem zmíněná parodie na Václava Klause pracuje i s jeho řečnickými stereotypy, Šteindler vyjmenovává „nepěkná slovíčka“, mezi něž nečekaně zařazuje i docela nevinné náčiní typu krumpáče. Následně učiní i narážku na Klausovu hlášku o špinavých penězích, tu si však upravuje podobným způsobem, jak se to svého času stalo i některým komentátorům, kteří vyznění výroku omylem změnili. (Klaus neřekl, že špinavé peníze nezná, ale že je neumí rozlišit od čistých.)