Ministr dopravy Dan Ťok odchází. Konečně, říkají si asi řidiči, kteří se v prosinci klouzali na D1 na „kalamitním sněhu“, nebo ti, kteří drncají a parkují na téže dopravní tepně. V nedobrém na Ťoka jistě vzpomínají také řidiči mířící na jih republiky. Ministr Dan Ťok postupně vešel do dějin jako ten, který stavěl zřejmě nejméně km dálnic. Konec Ťoka byl nevyhnutelný, zřejmě nutný a dlouho očekávaný. To ale nestačí. Skončit by měla celá vláda, především premiér Andrej Babiš.
Za neschopnost podřízeného může vždy jeho šéf. To jistě Babiš, který se považuje za nejlepšího manažera v galaxii, ví. Ťok má za sebou řadu zásadních pochybení. Babiš ho měl vyměnit, nebo mu měl vysvětli co a jak má dělat. Chyby na ministerstvu dopravy jsou chyby, za které nese odpovědnost nejen Ťok, ale i Babiš.
Chyby na ministerstvu dopravy byly tak výrazné, že se Ťok stal tradiční obětí mnoha vtipů. Co ale není vtipné, to je obrovský střet zájmů, kopance do demokratického zřízení, podivné finanční toky, údajný únos syna, dupání po živnostnících a ohýbání státu ve svůj prospěch, což si sám režíruje Andrej Babiš.
Právě sám premiér je největším problémem této vlády. Odchod Ťoka, Novákové ani kohokoliv jiného nic nevyřeší. Dokud vládu povede bývalý estébák, který zřejmě zamíří k soudu kvůli dotačnímu podvodu a dokud bude premiér ve střetu zájmů, kterým se musí zabývat celá Evropská unie, dokud bude premiérem člověk, který prokazatelně zneužívá média a pokouší se ovládnout i policii a soudy, nebude tady líp a republice nepomůže ani odchod všech Ťoků.