TV Nova vždycky sloužila Babišovi, pracoval jsem tam a viděl to, říká Pavel Novotný

Pavel Novotný (Pavel Hofman / se svolením autora)

Pavel Novotný | FOTO: Pavel Hofman / se svolením autora

Nejsledovanější komerční stanice TV Nova dlouhodobě slouží Andreji Babišovi. Alespoň to tvrdí starosta Řeporyjí Pavel Novotný. Svým poznatkem reagoval na sociální síti na vyjádření šéfa publicistiky Kamila Housky. Ten tvrdí, že prioritou volebního vysílání Novy je především vyváženost. Tomu se však Novotný směje a připomíná, že jako bývalý zaměstnanec televize ví své.

Zpravodajství TV Nova je pro některé voliče již dlouhé roky určující v tom, komu mají hodit svůj hlas. Proto je i pro Andreje Babiše a jeho ministry velmi důležité se na obrazovkách komerční stanice objevovat co nejčastěji. Často se spekuluje i o tom, že je k premiérovi na Nově přistupováno nekriticky a jeho problémy jsou marginalizovány.

Týdeník FORUM | FOTO: FORUM 24 (FORUM 24)

Podle Kamila Housky je situace jiná. „My k předvolebnímu vysílání přistupujeme s velkou vážností. Chceme dbát hlavně na to, aby bylo naše předvolební zpravodajství vyvážené a důležití hráči na politické scéně dostali adekvátní prostor,“ tvrdí šéf zpravodajství Novy.

Na toto tvrzení zareagoval na twitteru Pavel Novotný. „Vždycky jste sloužili Andrejovi. Odešli kvůli tomu mnozí kolegové, pracoval jsem pod tebou. Nic se nezměnilo. Na Nově se nadržuje Andrejovi a bude dál,“ napsal starosta pražských Řeporyjí. Pro někoho kontroverzní politik svá tvrzení podložil fakty v několika dalších příspěvcích. 

„Moderoval jsem Prásk! Rok a půl v prime time, spadal jsem pod zpravodajství, viděl jsem, co jsem viděl. Švehlák jednou promluví,“ tvrdí Novotný s odkazem na bývalého ředitele zpravodajství na Nově, v současnosti šéfa bulharské televize BTV. Komunální politik se vyjádřil i k nucenému odchodu dvojice moderátorů Emmy Smetany a Hanuše Hanslíka z TV Nova, který nakonec musel řešit soud.

„Byl jsem u konce Emmy i Hanuše. Oba kamarádi. Šli kvůli tomu, že už nedávali pomáhání Babišovi. V dokumentu Vítka Klusáka Matrix AB jsou, myslím, některé scény dostatečně vypovídající,“ říká Pavel Novotný. O ovlivňování TV Nova ze strany šéfa hnutí ANO se spekuluje již několik let. V minulosti prý měl Babiš dokonce velmi blízko k tomu, aby komerční stanici koupil. Tyto informace potvrdil i bývalý ředitel Novy, Vladimír Železný.

Ten v roce 2014 pro Babiše připravoval analýzu mediálního trhu a také současnému premiérovi doporučoval, aby koupil Primu. Podle Železného však nebyla pro Babiše kvůli menší sledovanosti natolik atraktivní a zaměřoval se spíš na možnou koupi tehdy dominantní Novy. Nakonec se však majitel holdingu Agrofert rozhodl pro koupi vydavatelství Mafra, do jehož portfolia spadají i deníky Mladá fronta DNES a Lidové noviny.

Líbí se vám tento článek? Prosíme, podpořte nezávislou žurnalistiku

Smyslem Svobodného fóra a deníku FORUM 24 je přispívat ke kontrole politické i ekonomické moci a bránit svobodné prostředí v České republice.

Abychom pro Vás mohli nadále pracovat, potřebujeme nutně Vaši pomoc. Jsme vděčni za každý, i malý finanční příspěvek. Váš finanční dar můžete zaslat na tento sbírkový účet: 4095439339/0800

Prosíme, informujte nás o Vašich finančních darech na mailu [email protected]