TV Prima je pro smích: Parodický profil ruské ambasády vydává za oficiální

repro Twitter

Falešná ambasáda citována na FTV Prima, jako ta oficiální | FOTO: repro Twitter

Zpravodajství FTV Prima bylo poslední dobou zmiňováno především kvůli chystané spolupráci se CNN. Jak se ovšem celosvětově uznávané televizní stanici bude líbit, že by se měla podílet na šíření dezinformací? V pátek se totiž přesně takovou zprávu podařilo Primě poslat mezi své diváky. Patrně omylem, ale přesto by se to stávat nemělo.

V reportáži o zakrytí sochy maršála Koněva použila komerční stanice nejprve vyjádření muže, který plachtu protiprávně sundal. Že se jedná o Jiřího Černohorského, Prima prozradila. Už k tomu ovšem nedodala, že tento muž je brán jako jeden z hlavních dezinformátorů v zemi, účastní se akcí krajní pravice a podle serveru Manipulátoři.cz utužuje také dobré vztahy s neonacisty a antisemity.

To je ovšem marginální oproti tomu, co se ještě v reportáži objevilo. Prima totiž zveřejnila i stanovisko ruské ambasády.

Zde ovšem nastal problém. Ten, kdo podklady pro „primácké“ Velké zprávy chystal, totiž použil ironický status fake profilu na Twitteru. Ačkoliv je v popisu „Velvyslanectví Ruska v ČR“, které funguje na adrese @RussianEmbCZnot, napsáno „Parody account“, Prima ho prezentovala jako oficiální.

Podle televize tedy Rusové vzkazují: „Praha 6 zakrývá sochu maršála Koněva. Ostuda! Velitele 1. ukrajinského frontu a hrdinu bojů v Karpatech nezastavil Wehrmacht, ale teď ho zastaví papundekl.“ Velvyslanectví ovšem o ničem takovém samozřejmě neví.

Administrátoři profilu měli z chyby pochopitelnou radost. Reklama v hlavních zprávách je totiž k nezaplacení. V sobotu ještě zkusili dostat na televizní obrazovku další vzkaz z „ambasády“, ale to už se jim nepodařilo.

K celé věci se vyjádřila i FTV Prima: „V pátek 30. 8. 2019 bylo ve Velkých Zprávách TV Prima v reportáži týkající se sochy maršála I. S. Koněva v Praze 6 použito stanovisko Ruské federace v Praze z profilu na sociálních sítích, tento profil se však ukázal být neoficiální.“ 

„Využití tohoto stanoviska v reportáži je neúmyslná chyba reportérky, za kterou se tímto velmi omlouváme. Vedení redakce zpravodajství učinilo patřičné opatření, aby se takováto chyba pokud možno nemohla v budoucnu opakovat,“ stojí ve zprávě komerční televize

Do budoucna by to tedy chtělo lépe ověřovat vysílané informace, jinak se Velké zprávy dostanou na úroveň dalšího pořadu, který Prima vyrábí. Na Coolu se totiž vysílají Úplně debilní zprávy. Z toho by v CNN asi moc radost neměli.

Líbí se vám tento článek? Prosíme, podpořte nezávislou žurnalistiku

Smyslem Svobodného fóra a deníku FORUM 24 je přispívat ke kontrole politické i ekonomické moci a bránit svobodné prostředí v České republice.

Abychom pro Vás mohli nadále pracovat, potřebujeme nutně Vaši pomoc. Jsme vděčni za každý, i malý finanční příspěvek. Váš finanční dar můžete zaslat na tento sbírkový účet: 4095439339/0800

Prosíme, informujte nás o Vašich finančních darech na mailu [email protected]

Revue Forum Banner