Coca-cola, Adidas a jiné velké firmy bojkotují Facebook, nepodniká prý dostatečné kroky proti rasismu

Stále více významných inzerentů stahuje své reklamy z Facebooku a jiných sociálních sítí. Přes 150 společností včetně Coca-coly, Adidasu Starbucks a Fordu se zapojilo do bojkotu s požadavkem, aby weby přísněji kontrolovaly dezinformace a nenávistné příspěvky šířící se na jejich serverech.

Bojkot Facebook zasáhl tam, kde to bolí: tržní hodnota společnosti se už propadla o 56 miliard dolarů a stále klesá. Společnosti reagují na výzvu organizace Stop Hate for Profit (Zastavte vydělávání na nenávisti), která firmy vybídla k pozastavení reklamy na Facebooku pro měsíc červenec.

„Žádáme po všech společnostech, aby se zachovaly v souladu s našimi nejniternějšími americkými hodnotami, svobodou, rovností a spravedlností, a neinzerovaly na Facebooku a jemu přidružených internetových stránkách v měsíci červenci,” vyzývá organizace. Reaguje tak na nečinnost sociální sítě v monitorování a omezování dezinformací a nenávistných příspěvků na svých serverech.

Ředitel Facebooku Mark Zuckerberg přislíbil, že společnost změní pravidla pro nakládání s projevy nenávisti v inzerátech na svých webech. Sociální síť bude nově zakazovat reklamy, které označují osoby specifických ras, etnik, národností, kast, pohlaví a sexuální orientace za nebezpečné svému okolí. Účastníkům bojkotu však tato změna pro obnovení reklamy nestačila.

Líbí se vám tento článek? Prosíme, podpořte nezávislou žurnalistiku

Smyslem Svobodného fóra a deníku FORUM 24 je přispívat ke kontrole politické i ekonomické moci a bránit svobodné prostředí v České republice.

Abychom pro Vás mohli nadále pracovat, potřebujeme nutně Vaši pomoc. Jsme vděčni za každý, i malý finanční příspěvek. Váš finanční dar můžete zaslat na tento sbírkový účet: 4095439339/0800

Prosíme, informujte nás o Vašich finančních darech na mailu [email protected]

Revue Forum Banner