Ušetřit za potraviny je tak snadné. Dvojnásobná matka má na to fígl

Ilustrační foto (pexels.com)

Ilustrační foto | FOTO: pexels.com

Částky, utrácené za potraviny, jsou ve většině domácností důležitou položkou rodinného rozpočtu. Ne každý totiž dokáže při nakupování přemýšlet dlouhodobě a bere pouze zboží, které rychle spotřebuje. Žena, na níž upozornil The Daily Mirror, má však několik tipů, jak se dá chytře ušetřit.

Nicole Deanová umí plánovat nákupy díky tomu, co se naučila jako malá. „Vychovala mě maminka, která měla velmi omezený rozpočet a musela šetřit,” vysvětluje pětadvacetiletá žena s tím, že používá několik osvědčených “triků”, díky nimž tak nezatíží svou peněženku.

Podle Nicole je velmi důležité, aby si každý, kdo chce mít v nakupování systém, dělal seznam věcí, které mu v domácnosti chybí. S takovým pomocníkem se lépe nakupuje. Není však prý třeba vždy sledovat pouze slevy, pokud chce člověk ušetřit. Důležité také je, aby měl člověk přehled o cenách v různých obchodech.

FORUM 24 (archiv)

Matka dvouletých dvojčat také ráda nakupuje ve velkém. Jak sama přiznává, bez problému si sepíše ingredience, které potřebuje na přípravu třiceti jídel a vypraví se na nákup. 

“Kupte si více zboží, které se nekazí a využijte tak zvýhodněné nabídky,” radí. Dobré je také využít troubu na sto procent. Když v ní například připravujete večeři, rovnou tak přidejte i oběd na další den a ušetřete tak energii. 

Když se Nicole vrátí z nákupu, potraviny, které mají nejbližší datum spotřeby rovnou vloží do mrazáku. „Vždy mějte k dispozici dostatek mražené nebo konzervované zeleniny,” nabádá spisovatelka na volné noze. Navařené jídlo, kterého záměrně dělá víc porcí také putuje do mrazáku.

„Využijte zbytky. Klobásu, která vám zbyla, můžete použít do omáčky k těstovinám, ze zbytků pečeného masa lze připravit koláč nebo sekanou,” říká Nicole. Výhodné je také kupovat velké balení masa, ze kterého si připravíte jednotlivé porce. To je daleko levnější, než kupovat stejný počet menších balíčků. 

Důležité je i to, abyste zmenšili pocit hladu, v čemž mohou pomoci syté potraviny. „Vybírejte si svačiny, které vás mezi jídly zasytí na delší dobu, jako jsou ořechy, pomazánky, sýry, ovoce a zelenina,” radí Nicole s tím, že je to skvělý způsob, jak tolik neutratit.

„Raději neplýtvám penězi, abychom měli víc na výlety a další zábavu,“ vysvětluje dvojnásobná matka.

Líbí se vám tento článek? Prosíme, podpořte nezávislou žurnalistiku

Smyslem Svobodného fóra a deníku FORUM 24 je přispívat ke kontrole politické i ekonomické moci a bránit svobodné prostředí v České republice.

Abychom pro Vás mohli nadále pracovat, potřebujeme nutně Vaši pomoc. Jsme vděčni za každý, i malý finanční příspěvek. Váš finanční dar můžete zaslat na tento sbírkový účet: 4095439339/0800

Prosíme, informujte nás o Vašich finančních darech na mailu [email protected]