Vláda stále nemá reklamy na očkování za 50 milionů. Nemocnice proto natočila vlastní se známými herci a bez finanční podpory

Herec Petr Vacek v komunikační kampani Nemocnice Slaný (Nemocnice Slaný, komunikační kampaň)

Herec Petr Vacek v komunikační kampani Nemocnice Slaný | FOTO: Nemocnice Slaný, komunikační kampaň

Důvěra v očkování je klíčovým prvkem k tomu, aby se zvládlo proočkovat kýžených 60–70 procent obyvatel ke sklonku letošního léta. Náročnost úkolu je umocněna nedůvěrou občanů v mnohá vládní nařízení a absencí jakékoli reklamní kampaně na vakcinaci, o níž se hovoří již od konce loňského roku. Ministerstvo zdravotnictví spuštění této komunikační kampaně mnohokrát odložilo, nemocnice ve Slaném se proto rozhodla vyrobit si vlastní.

Na potřebu kvalitní a chytlavé komunikační kampaně upozorňují odborníci již od začátku zimy. Ministerstvo tehdy přišlo s podivnou výzvou ve formě inzerce v novinách, která se setkala u marketingových expertů s kritikou (psali jsme o ní zde), protože od očkování podle nich spíše odrazovala. Vyznívala negativně.

Bývalý ministr zahraničí Tomáš Petříček (ČSSD) (ČTK)

Ministerstvo poté avizovalo, že kampaň spustí ve spolupráci s úřadem vlády na konci ledna, to se však nepovedlo. Pak datum přesunulo na polovinu února, ani tento termín však resort Jana Blatného nedodržel.

Od března měl nastoupit na ministerstvo nový šéf komunikace, ten však v den nástupu nepřišel do práce. Dalším termínem, kdy by mohla být oficiální kampaň konečně hotová, je konec března. Vyplývá to z informací vycházejících ze smlouvy s úřadem vlády uložené ve veřejném registru. Další část pak bude zhotovena na sklonku května 2021. Kampaň má celkem vyjít na 50 milionů korun včetně DPH, jak je uvedeno v nabídce ministerstva zdravotnictví.

Protože se reklamní kampaň takto vleče, některé subjekty se rozhodly udělat si svou vlastní. Začátkem února například Praha. Ta spustila komunikační kampaň, která je vidět jak venku v ulicích hlavního města, tak v rádiu, tisku a na internetu a cílí na srozumitelnost, silné emoce a situace, na které byli občané zvyklí v dobách předcovidových.

„V tomto ohledu suplujeme vládu, která v komunikaci s občany tragicky selhává,“ vysvětlil pro PRAHA TV důvody spuštění vlastní kampaně náměstek pražského primátora Petr Hlubuček (STAN).

Trpělivost došla také Nemocnici Slaný, která proto přišla s vlastní reklamní kampaní pořízenou bez jakékoli finanční podpory. Pomáhá srozumitelně vyjádřit důležitost očkování a jeho vliv na další vývoj epidemie.

Do kampaně nazvané #opetspolu se kromě České televize zapojili i známí herci z pražského Divadla Ungelt. Na reklamách se podíleli nezištně, bez nároku na honorář. Reagují na společnou potřebu pomoct situaci. V reklamách středočeské nemocnice se objevuje David Koller, Jitka Smutná, Taťjana Medvecká, Martin Písařík, Petr Vacek nebo Milan Hein.

Kromě herců se do kampaně zapojili i lékaři Nemocnice Slaný, kteří k nemoci mají co říct, protože poslední měsíce bojují o životy svých pacientů s covidem. Spojit se ve videích proto rozhodli Blažej Rácz, Danica Weissová, Sebastian Urbanec, Tomáš Drasnar a Štěpán Votoček.

Líbí se vám tento článek? Prosíme, podpořte nezávislou žurnalistiku

Smyslem Svobodného fóra a deníku FORUM 24 je přispívat ke kontrole politické i ekonomické moci a bránit svobodné prostředí v České republice.

Abychom pro Vás mohli nadále pracovat, potřebujeme nutně Vaši pomoc. Jsme vděčni za každý, i malý finanční příspěvek. Váš finanční dar můžete zaslat na tento sbírkový účet: 4095439339/0800

Prosíme, informujte nás o Vašich finančních darech na mailu [email protected]