Za železniční neštěstí může i Babišova vláda

Ilustrační foto (AdobeStock)

Ilustrační foto | FOTO: AdobeStock

Srážka dvou vlaků u Milavče si vyžádala tři lidské životy. Hlavním viníkem je pravděpodobně jeden ze strojvedoucích. Jenomže on je v podstatě pouze obětí mocných, kteří neřeší závažné problémy.

Zásadním důkazem toho že koaliční vláda ANO a ČSSD v čele s premiérem Andrejem Babišem a ještě donedávna s podporou KSČM podceňuje problematiku železnic, je fakt, že nominant hnutí ANO místopředseda vlády  Karel Havlíček zároveň řídí dva resorty: průmysl a obchod a k tomu ještě dopravu. Domnívám se, že ministerstvo dopravy, které má na starosti výstavbu a údržbu železnic, dálnic, silnic, říční dopravu atd., potřebuje mít v čele kompetentního člověka, který by problematiku zvládal, rozuměl jí a věnoval se jí naplno. Karel Havlíček už v minulosti dokázal, že železnicím moc nerozumí, ale o tom někdy příště. Navíc evidentně nestíhá se dopravě věnovat s plným nasazením.

Týdeník FORUM | FOTO: FORUM 24 (FORUM 24)

Místo, kde se stalo neštěstí u Milavče, leží na hlavní trati Plzeň–Domažlice, která je jednokolejná a neelektrifikovaná. Nicméně je součástí důležité spojnice mezi naší metropolí a  a Spolkovou republikou Německo. Jezdí po ní mimo jiné i expresy mezi Prahou a Mnichovem.

Nedávno na ní došlo na české straně ke srážce expresu z Mnichova do Prahy s osobákem z Plzně do Domažlic. Strojvedoucí expresu zřejmě projel návěstidlo se svítícím červeným světlem zakazujícím jízdu. Lidské chyby se stávají, tomu se zabránit nedá. Jenomže na německé straně této trati, která je zde rovněž  jednokolejná, je v provozu zabezpečovací zařízení, jež vlak jedoucí na červenou automaticky zastaví. Proč takové zabezpečení není i u nás? Jak je patrné, mohlo se zabránit vážné železniční nehodě.

Hnutí ANO slibuje, že bude líp,a řídí ministerstvo dopravy už osm let. Jediné, co dokázalo, bylo vystřídat nespočet ministrů, ale situace na železnici a nejen na ní se výrazně nezlepšila. To koneckonců dokazuje i série nehod v minulém roce. Ovšem nedostatečné zabezpečení některých železničních tratí současnou vládu asi netrápí. Rozumím tomu, že špičková zabezpečovací zařízení nejsou na lokálkách, po nichž projede deset vlaků za den. Na hlavních tratích by však  být měla.

Líbí se vám tento článek? Prosíme, podpořte nezávislou žurnalistiku

Smyslem Svobodného fóra a deníku FORUM 24 je přispívat ke kontrole politické i ekonomické moci a bránit svobodné prostředí v České republice.

Abychom pro Vás mohli nadále pracovat, potřebujeme nutně Vaši pomoc. Jsme vděčni za každý, i malý finanční příspěvek. Váš finanční dar můžete zaslat na tento sbírkový účet: 4095439339/0800

Prosíme, informujte nás o Vašich finančních darech na mailu [email protected]