Staronový nápad na uzavření obou stran nábřeží pro průjezd automobilů rozčílil řadu pražských řidičů. Původně třídenní uzavírku Smetanova nábřeží a Malé Strany prodloužila Praha na dva týdny. Zatím. Piráti a Praha sobě už teď mluví o tom, že se jim líbí myšlenka na trvalé uzavření.
Od dokončení tunelu Blanka se v Praze nestaví žádná důležitá dopravní stavba, která by automobilové dopravě ulevila. Naopak došlo k přiškrcení průjezdu aut v řadě ulic: příkladem budiž masivní zužování v Praze 7 (starosta Jan Čižinský) nebo jedna uzavírka za druhou v Praze 1 (starosta Pavel Čižinský), příklady zužování ulic najdeme ale i v dalších městských částech. Automobilová doprava v Praze se co nejvíc komplikuje, řidič je nepřítel.
Dopady boje proti řidičům vidíme v ulicích každý den na tom, jak doprava kolabuje. Dnes má Praha víceméně pět severojižních tras pro auta (Blanka, Jižní spojka/Průmyslová, magistrála a dvě strany nábřeží). Když dvě z nich zavřeme, projeví se to všude jinde. Mnoho řidičů bude muset hledat zcela absurdní objízdné trasy a v ulicích Prahy najezdí o desítky kilometrů víc. Ještě víc kolon na magistrále, zahlcení vjezdů do tunelu Blanka na obou stranách, tedy v ulicích Prahy 6 a Prahy 8. A co teprve, až bude v Blance zase nějaká nehoda?
Kolapsy dopravy jsou už teď na denním pořádku. Zavřít v téhle situaci další dvě klíčové dopravní tepny podél Vltavy znamená plivnutí do tváře všem řidičům, kteří nedobrovolně stávají v pražských kolonách. Obvykle k tomu mají nějaký dobrý důvod, třeba potřebují autem jezdit do práce, vozit děti nebo zboží. Málokdo se postaví do fronty jen tak pro zábavu.
Doporučuji nábřeží nezavírat. Dnes tak módní omezování dopravy by se mělo zastavit přinejmenším do doby, než dojde k dostavbě chybějících okruhů.
Autor je předseda komise pro dopravu Prahy 8