Tanec babišovců kolem chystaného, jakkoliv odloženého, zdražení dálničních známek připomněl způsob, jakým komunisté ještě koncem 80. let zdražovali pivo. Nesouvisle mluvící zástupce pivovaru se na kameru rozhovořil o zkvalitňování výroby a zlepšování nápoje. Bylo jasné, že se režim hroutí a má strach. Představa „vylepšeného“ národního pití působila bizarně už tenkrát.
Podobně rozpačitě si chystá půdu pro zdražování i Andrej Babiš, který k tomu navíc sáhl i po fintě s „hodnou“ a „zlou“ třetí osobou. Příslovečného černého Petra si vytáhl poslanec ANO Martin Kolovratník, který ve Sněmovně navrhl, aby dálniční známka stála namísto stávajících 1500 korun rovné 2000 korun. „Počítáme, že do příštího roku bude „zprovozněno zhruba 120 km nových dálnic i jedniček,“ začal zdůvodňovat. „Každý nový kilometr dálnice nebo silnice 1. třídy vyžaduje nové náklady na údržbu,“ snažil se opodstatnit čtvrtinové prodražení známek. „Letní sečení trávy, údržba svodidel…,“ upřesnil.
Velkorysý čtenář ponechá stranou představu zimní senoseče a raději si představí dálnici s pěstěným „golfovým“ trávníkem v příkopech. Přibližně tak by nevyhnutelně prokoukl, kdyby na péči o něj směřovala významná část ze dvou miliard korun, které mají zdražené známky státu přinést.
O několik dnů později, když tento pokusný balonek v podobě diskuse o třetinovém prodražení známek splnil svou funkci, zvedl téma „hodný“ ministr dopravy. Vladimír Kremlík svého kolegu zastavil s tím, že poplatky za používání dálnic bude fér zvýšit až tehdy, kdy budou stávající silnice opravené. Takto ANO nastolilo nepopulární téma a ještě si při tom možná získalo sympatie pro svého zánovního ministra.
Klopýtání kolem dálničních známek má prosté vysvětlení – babišistán nemá kde brát na dotované vlaky, zvýšené důchody a prudce navýšené stavy úředníků a jejich zrovna tak navýšené platy, a tak už zkoumá, čím by dopady své rozhazovačné politiky kompenzoval.