Premiér Babiš zřejmě našel téma pro krajské volby. Opět to budou osvědčené dálnice, dálnice, dálnice. Už jednou se voliči na sliby zlepšení situace na našich rychlostních komunikacích lapit nechali, proč to tedy nezopakovat? Tentokrát se ovšem marketingoví specialisté hnutí ANO rozhodli, že nepodcení žádný detail. Smutné je, že většina médií na trik babišovců skočila, a pomáhají tak Babišovu hnutí k volebnímu úspěchu.
Karel Havlíček se coby „dočasný“ ministr dopravy velmi rychle aklimatizoval po premiérově boku. Proto dostal hlavní roli v probíhající kampani hnutí ANO, cílené ke krajským volbám. Ty se uskuteční letos na podzim. Babiš ovšem dobře ví, že „masírovat“ voliče je nutné neustále. Když zrovna nemusí vylepšováním své image zahlazovat některý ze svých problémů, oslovuje další voliče.
Předvolební divadlo
A to se děje právě nyní. Kdy jindy se totiž dá ukázat, že ministerstvo dopravy konečně šlape a na dálnicích se něco děje? Samozřejmě jen díky premiérovi, který vyhodil neschopného ministra Ťoka a kvůli manažerskému selhání se rychle a důrazně zbavil i Vladimíra Kremlíka. Havlíček má teď nejen zlepšit reputaci resortu dopravy, ale také pomoci ANO k co nejlepšímu výsledku v krajských volbách.
Šéf dopravy tak jako Babišův podržtaška absolvuje mnoho akcí, při nichž si na sebe s předsedou vlády mohou navléknout reflexní pracovní bundu a helmu. Pak totiž vypadají, jako by snad dálnice sami dostavovali nebo minimálně rozuměli výkresům, které jim na místě stavby ukazují skuteční odborníci. Havlíček se navíc klidně nechá v noci odvézt na D1, aby se nechal vyfotit na sociální sítě a ukázal, že silničáři bdí.
Na většině území již intenzivně sněží. Preventivně jsem si proto ještě dal noční D1, sjezd Humpolec a navštívil jsem Středisko správy a údržby dálnic Bernartice.Jsme připraveni, lidé i technika v plné pohotovosti. Máme nastartováno celkem 180 sypačů a připraveno 600 pracovníků. pic.twitter.com/Ni0abA1vDP
— Karel Havlíček (@KarelHavlicek_) February 27, 2020
To, že se kampaň dělá neustále, je Babišovou specialitou, na kterou zatím nedokázal reagovat žádný jiný politický subjekt u nás. Zarážející však je, že se na promo akce hnutí ANO „chytají“ i média, od kterých by člověk čekal, že léčku „prchalovců“ prohlédnou.
Každý přemýšlející člověk přece ví, že pokud se ministr nebo premiér objeví na místě jakéhokoliv problému, vesměs tam není proto, aby ho řešil. Není tedy nutné tomu věnovat nadměrnou pozornost. Každý, kdo to dělá, jen pomáhá v propagaci těchto politiků.
Ministr se nemá fotit, ale pracovat
Pokud se tedy Karel Havlíček objeví ve vánici, nechme ho v ní. Sám se tam nechá vyfotografovat a nasdílí to na sociálních sítích. Není třeba na místo posílat televizní štáby, fotografy a reportéry. Taková událost nemá žádnou důležitost kromě toho, že ukolíbá naivní Babišovy voliče. Ti totiž vidí, že ministr maká. Že se jen nechal přivézt autem, udělal si pár fotek, pohovořil s novináři a zase odjel, nevnímají.
Vysoký státní úředník má zařizovat, aby jeho podřízení měli dobré podmínky k práci. Místo fotografování se na dálnici má plnit své povinnosti na ministerstvu, popřípadě na Úřadu vlády. Navíc děkovat lidem za to, že dělají práci, za kterou jsou placeni, a tím si zvyšovat vlastní popularitu, je perverzní.