Kdyby se dělo Babišovi cokoliv, nikdy nezapomene na marketing. Za léta v politice se totiž přesvědčil, že není tak důležité, co uděláte, ale jak to prodáte lidem. K tomu patří i dobré porcování PR sdělení. To má na starost Marek Prchal a jeho lidé. Ti nyní přišli s novým nápadem. Nekonečně dlouhé „šéfovo“ nedělní hlášení inzerují i během celého týdne. Protože to ovšem dělají po dávkách a s odkazy na cizí zdroje, vypadá to jako něco nového, co premiér zase dokázal.
Předseda hnutí ANO čekal, jak dopadne jeho možné obžalování kvůli Čapímu hnízdu. Postupem času se však naučil, že hysterické výstupy nedělají na voliče moc dobrý dojem. Proto radši poslední dobou volí jiný způsob reakce na nepříjemné zprávy.
Babiš se buď snaží je převrátit v humor, což se ukázalo na tričkách Sorry jako, nebo Motýle. Nebo přestane komunikovat a pouze svým „ovečkám“ posílá propagační materiály přes sociální sítě.
V tomto odvětví jednoznačně dominuje se svým týdenním hlášením. To vychází každou neděli na Facebooku a shrnuje, co všechno premiér za uplynulých sedm dní zvládl. Těžko říct, jak oněch minimálně 25 tisíc znaků vzniká, každopádně je toto grafomanské dílo k neučtení. Navíc postupem dní ztrácí na atraktivitě a třeba ve středu se už k němu sotva kdo vrátí.
Proto je tu novinka. Důležité informace z raportu jsou během dalších dní znovu interpretovány na facebookovém profilu ministerského předsedy.
https://www.facebook.com/AndrejBabis/posts/1624284371041534?__xts__[0]=68.ARA88038am8ZHIxJzEyizasS3N6g8VEAYnT6-rrRPOq5nYl32uitUMwtmpuN-Rnb6ENge6iyDFHCaizcOrkUJRiM0whlFBGn1PXFQWO7lAKfV2ABHZc-OBZTdnA2bs-D1rlEvzR9-cJat9ECZbwpJ4VAceC4UxCYOs4KaoWrPhfqMfmp7vMgubmbZRpmHJDzdNY5KFI6TXWWXANsV7Zexoi6Y5sozqW8l6GPndWTlR7IjL_U6v8GIGTGBBtEiQg3acq5YMXgAX4VSUFTjpVFLLsBf0_Py-Cp5ml6TzsQSRoL-Lph99LDRMS8f5m9I0AfhSMcGuBxc7jh-WwA1HN7o0ue5g&__tn__=-R
Aby ovšem získaly punc skutečnosti, která se mnohdy liší od toho, co Babiš říká, sdílí PR oddělení hnutí ANO články z médií, která nepatří premiérovi. Jednou pomohou Novinky, jindy Aktuálně. Funguje totiž daleko líp, když Babiš něco naslibuje, a pak se může pomocí médií chlubit, že to dotáhl. Málokdy jde o to, že se něco reálně stane. Když však slova předsedy vlády potvrdí i jeho ministr, je to pro některé občany, jako by problém byl vyřešen.
https://www.facebook.com/AndrejBabis/posts/1624281841041787?__xts__[0]=68.ARDcsgk4bN7YDTVxDS7eOH5bsnKm08ISnzdvz_7h3pAyCUug_cRk09Xi30n8STTqil4sMGZ2i1n1Z2ADHtyGGXrh7UiXDTSK8QJRKHg7sB8KX0-s2HVZOPIa9IwwQscnZOcczTk1cNr7u91qrtvrCTjcV9ka5VaHmfYgfrsbxZeYla-E7DzXSul6FgCux99RFn5WN50ddYEU-XHqWoyowH288GtA4aqeWxFDiUsyEGH9pKls0Zk8TK36GtQ8oMpa5ab6r4a7Ao6ZAe46SNrMGAd7eExhRLYm0LJKjFB6Gnm16biX5RAFKkk8b4mJx0lojTa0RZ-IMla9ZI8PyUm0AMshCXGr30YBW3sZbASIDR8HaTt9HS6L_HCHAQ94q3uWiz0WSy5XwK9XhAlT9z5cRYPEPbMXgwxWbpIiNabMNxgx3vZqRDvC_0NWDaaKyZe1saGRX6FOtA8V24gYoW9mUTzrWJIyFXD-ZnX5cfjImTu4vKSUyL0oPA&__tn__=-R
Jindy zase na Babišovo vidění světa nahlíží člen vlády stejně, jako její předseda. Tím je zase potvrzeno, že kabinet funguje jako tým, nebo chceme-li, rodinná firma.
Je to jen dotažení už tak propracované marketingové strategie, ale to je právě to, co Babišovi vyhrává volby. Jak to bylo s dotací na Čapí hnízdo je „aňákům“ jedno. Chtějí mít větší důchod, levnější potraviny a premiéra, který jim řekne, jak mají myslet a žít. Když jim k tomu přibalí svodku, jak se má, má je v hrsti.