„Česko ochráníme. Tvrdě a nekompromisně.“ Právě tento nápis se skví na některých billboardech hnutí ANO, na nichž je Andrej Babiš vyfocen s jedničkou kandidátky Ditou Charanzovou. A opět se ukazuje jediné – Babiš se sice může prezentovat jako proevropský státník, ale to jediné, o co mu jde, je získat jakékoli voliče, aby za něj Charanzová mohla i nadále lobbovat na evropské půdě.
Charanzová má v posledních měsících hodně práce. Babišův pozitivní obrázek se v Evropské unii definitivně zhroutil koncem roku 2017 po zveřejnění zprávy Evropského úřadu pro boj proti podvodům (OLAF), který jasně konstatoval, že český premiér neoprávněně získal dotaci ve výši 50 milionů korun.
Nyní se zase Charanzová musela velice snažit o to, aby nebyla včas (tedy před volbami) zveřejněna zpráva Evropské komise, jejíž právníci už počátkem letošního roku sdělili, že Andrej Babiš je ve střetu zájmů, jelikož je konečným beneficientem holdingu Agrofert, který zaparkoval ve svěřenském fondu.
Proevropské voliče už Babiš ztratil a ti, kteří jsou naladěni spíše opačně, příliš často k volbám nechodí. Je navíc pravděpodobné, že pokud tam půjdou, budou volit SPD. A tak se Babiš nyní obrací na ně – s českou vlajkou v logu svého hnutí a s naprosto prázdným sloganem, který má potvrdit jeho tvrzení, že německá veřejnoprávní televize ZDF o něm natočila nelichotivou reportáž proto, že je přece proti migraci.
Charanzová sama se také ráda prezentuje v Evropě úplně jinak než v Česku. Donedávna se navíc v Česku neprezentovala téměř vůbec, jenže od doby, co Babiš přišel o silnou personu v podobě Pavla Teličky, by to najednou ráda změnila.
A tak je tu opět ta pravá Babišova tvář, která vychází z průzkumů veřejného mínění Marka Prchala. Jenomže skutečnost je taková, že není potřeba chránit Česko, ale pouze dotace pro holding Agrofert. To je totiž to jediné, co Babiš skutečně potřebuje. Evropští lídři to vědí. Teď už stačí jen to, aby to pochopili i voliči.