Všimli jste si toho, že premiér Andrej Babiš rád poněkud překrucuje fakta, která se týkají výstavby dálnic v České republice? Kvůli kolapsům už se na něj zlobí mnoho jeho voličů, a tak je potřeba rychle reagovat. Babiš tudíž „napsal“ článek na svůj bulvární web Expres.cz, na kterém neutěšenou situaci svedl na ODS a TOP 09, aniž by zmínil jasná fakta. Například to, že ministerstvo dopravy už má pět let v gesci hnutí ANO. Anebo informaci, na níž upozornil server iRozhlas.cz: Více dálnic postavilo Polsko, Maďarsko a dohání nás Rumunsko.
Babišův článek je o tom, že je smutný. Je smutný proto, že jej někdo kritizuje. V České republice se totiž nestavějí dálnice, v loňském roce vznikly pouhé čtyři kilometry. A čím to Babiš a jeho ministr Dan Ťok napravují: Opravené úseky dálnice D1 vydávají za novou dálnici.
„Každému, kdo jezdí po D1, musí být přece jasné, že i stavba D1 je vlastně jako stavba nové dálnice, protože kromě vozovky se mění kompletně vše. Mosty, podloží, povrch, svodidla, kanalizace, prostě vše. Takže když se „opravuje D1“, je to jako kdybyste stavěli novou dálnici,“ vysvětluje čtenářům Expres.cz Babiš.
Ale k tomu vysvětlování. Český předseda vlády dobře ví, že jeho voliči vždy slyšeli na chyby pravicových stran, a tak tuhle hru hraje dál. „Zprovoznili jsme po dvaatřiceti letech dálnici D8 a po sedmatřiceti letech třeba dálnici D11, ministr dopravy Dan Ťok má dokonce zprovozněny úseky, které si sám zahájil. NIKDO před ním nezahájil výstavbu jediného úseku,“ prohlašuje neohroženě Babiš (nebo spíše autor článku s tím, že nejhorší ze všeho byla situace za vlády ODS a TOP 09).
Je tu několik faktů, které se čtenáři nedozvědí. Počet otevřených nových dálnic se snižuje. Dan Ťok je naprosto neschopný ministr, který chtěl sám skončit, ale byl přesvědčen o tom, aby zůstal. Pravděpodobně proto, že žádný jiný kandidát na toto místo nechtěl – a není se čemu divit.
Článek na webu Expres.cz je určen Babišovým voličům a je opět záměrně psán tak, aby dobře zapadal do propagandy hnutí ANO. Tak, aby to vypadalo, že toto jsou jediná fakta, která o dopravě v České republice mohou čtenáři mít. A to je přesně jeho účelem.