Babišův iDNES.cz očerňuje muže, který je za programováním IT systému zdarma

wmc/grey

Tomáš Vondráček | FOTO: wmc/grey

Že média premiéra Andreje Babiše fungují podle toho, jak zrovna potřebuje jejich majitel, je dlouhodobě známá věc. Aktuálně se server iDNES.cz rozhodl očernit podnikatele Tomáše Vondráčka, který inicioval naprogramování IT systému na elektronické dálniční známky zdarma. A co následuje? Očerňování.

Server Týden.cz zveřejnil „původní zprávu“ o Vondráčkově firmě, která získala peníze ze státních zakázek. Na tom by nebylo nic divného, společnost má dle Hlídače státu smlouvy například s CzechTourism nebo s Prahou. Zpráva končí naprosto zavádějícím sdělením, které navíc do zpravodajství vůbec nepatří: „Tomáš Vondráček to možná se svojí iniciativou – pracujme pro stát zadarmo – určitě myslel dobře. Ale je také docela dobře možné, že tato jeho akce bude mít nějaké pokračování, které nejvíce pomůže právě firmám, které ovládá.“

Dodejme, že tato „původní zpráva“, která navíc nenese znaky žánru zprávy, je podepsaná redakcí, nikoli konkrétním jménem. A stejně je tomu na serveru iDNES.cz, který patří do holdingu Andreje Babiše a který informaci čirou náhodou převzal. Autorem je „iDNES.cz“ a o Vondráčkovi se zde píše například toto: „Z veřejných peněz si však berou i jeho další firmy, třeba společnosti Engine Room nebo Young Blood.“

Povšimněte si vyznění – Vondráčkovy firmy si „berou“ z veřejných peněz, což zní, jako by dělaly něco nekalého, autor, kterého neznáme, se to přinejmenším snaží příjemcům sugerovat. Laskavý čtenář si jistě vzpomene na někoho jiného, kdo si „bere z veřejných peněz“, ale tomuto člověku a shodou okolností majiteli daného média iDNES.cz tolik péče zdaleka nevěnuje.

Postup, který obě redakce a neznámý autor volí, známe například od redaktorky tištěné MF DNES Evy Pospíšilové. Ta často „mapuje“ majetek těch, kdo se Andreji Babišovi znelíbí, a píše o něm tak, aby to vypadalo, že jde o něco velmi špatného.

Pavel Hofman

Několik příkladů: Pospíšilová napsala článek o majetku generálního ředitele České televize Petra Dvořáka. V tomto článku byly uvedeny nemovitosti, na které si ovšem Dvořák za léta na vysokých postech legálně vydělal. Bylo ovšem jasné, co je cílem textu – ukázat těm, kdo jsou nepřáteli ČT, co si její ředitel kupuje „za jejich poplatky“.

Stejný postup zvolila Pospíšilová u článku o tom, že si expremiér Petr Nečas koupil byt za 7,2 milionu, přičemž 5,6 milionu tvoří hypotéka. Nečas byl dlouhou dobu vysoce postavený politik, dnes je v byznysu, ale Pospíšilové jeden byt přesto stál za článek. V listopadu 2019 Pospíšilová psala o tom, že ministr zahraničí Tomáš Petříček příliš jezdí do zahraničí.

Pospíšilová se věnovala i exministrovi vnitra Milanu Chovancovi a jeho majetku. Ten byl Babišovým nepřítelem zejména kvůli policejní reorganizaci, kterou realizoval bez ohledu na názor hnutí ANO.

 

 

FB A. Babiše

Líbí se vám tento článek? Prosíme, podpořte nezávislou žurnalistiku

Smyslem Svobodného fóra a deníku FORUM 24 je přispívat ke kontrole politické i ekonomické moci a bránit svobodné prostředí v České republice.

Abychom pro Vás mohli nadále pracovat, potřebujeme nutně Vaši pomoc. Jsme vděčni za každý, i malý finanční příspěvek. Váš finanční dar můžete zaslat na tento sbírkový účet: 4095439339/0800

Prosíme, informujte nás o Vašich finančních darech na mailu [email protected]

Revue Forum Banner