Ze srpnového volebního modelu agentury Kantar CZ pro Českou televizi (ČT) vyplývá, že by Robert Šlachta se svou Přísahou mohl začít bouchat rychlé špunty. Hnutí Přísaha si vysloužilo šest procent a má tak podle průzkumu nakročeno spolu s SPD v říjnových volbách do sněmovny. V útrobách hnutí to ale vře napětím. Z interní komunikace členů Přísahy, kterou má server Forum 24 k dispozici, vyplývá pravý opak. Zájem uvnitř hnutí upadá a oslavy jsou předčasné.
“Přísaha jede, my pracujeme dál. Díky všem za podpopru,” napsal v neděli podvečer 22. 8. Robert Šlachta na svůj facebookový profil ke zprávě serveru Aktuálně.cz, která informuje o srpnových datech volebního modelu Kantar pro ČT. Interní komunikace už ale tak optimistická není.
Ve středu 25. 8. 2021 se má uskutečnit akce hnutí Přísaha v Hradci Králové s pracovním názvem „Ostrý start voleb“. Pro marketingové účely je tak zapotřebí zajistit „plné publikum“. To už ale není tak snadné získat, jako tomu bylo v začátcích. Vyplývá to z e-mailové komunikace, kdy předseda středočeské organizace hnutí Přísaha, Michal Vojíř rozeslal v pátek 20. srpna svým členům a dalším funkcionářům mail, v němž veřejně přiznává malý zájem o akci a apeluje o zajištění co nejvyššího počtu lidí.
„Vzhledem k malému zájmu o konanou akci 25. 8. 2021 ´Ostrý start voleb´ žádám o přeposlání odkazu všem vámi řízeným dobrovolníkům na meet, který se uskuteční zítra dne 21. 8. 2021 od 17:00 hodin.
Program: DŮLEŽITÉ informace o konaném setkání Ostrý start voleb, který proběhne dne 25. 8. 2021 od 14:00 hodin v Petrof Hall, Na Brně 2136/4, Hradec Králové.
PROSÍM O ZDŮRAZNĚNÍ VÁŽNOSTI CELÉ AKCE A ZÁROVEŇ ŽÁDÁM O PŘIPOJENÍ LIDÍ V CO NEJVĚTŠÍM POČTU.
Na meetu bude přítomen i 1. místopředseda Hnutí Mgr. Tomáš Sochr. Děkuji,“ napsal v mailu Michal Vojíř.
Je zřejmé, že naplněnost akce je důležitá jen z marketingových důvodů, aby to vyvolalo dojem o masovosti podpory Roberta Šlachty. Lídrovi hnutí a vlastně jediné tváři tohoto uměle vytvořeného uskupení to pak slouží k tomu, aby plnil fotkami sociální sítě. Panika z nedostatku zájmu uvnitř Přísahy je tak důkazem, že Šlachtova popularita stojí jen na marketingu, který mu zajišťují dva experti, Zuzana Gedeonová a Martin Štěpanovský, již do jeho týmu přišli se zkušenostmi z Babišovy strany ANO.
Šlachta je tak díky nim expert na vytváření falešného dojmu masy lidí s předstíraným zájmem, nadšením a obdivu k lídrovi strany.