Bývá zvykem, že pokud se člověku něco nepodaří, napříště si dá velký pozor, aby stejnou chybu neopakoval. Jak se zdá, tak Jana Maláčová o něčem takovém vůbec nic neslyšela. Ve snaze získat pro ČSSD alespoň pár hlasů, které by mohly zachránit upadající partaj, vrší stále stejné přešlapy. Přitom by se stačilo podívat na reakce, které ministryně práce a sociálních věcí vyvolává na sociálních sítích.
Sociální demokraté si jako svého lídra „pro lidi“ překvapivě vybrali Maláčovou a dali jí volné pole působnosti. Přitom by úplně stačilo, kdyby ministryně dostala k ruce místo fotografa, který ji snímá při tom, jak rozdává letáky, nějakého průměrného píáristu. Ten by už totiž dávno věděl, že touto cestou se ministryně vydala mylně.
Na občany totiž stylizované snímky s naivním statusem působí nedůvěryhodně. „Je zajímavé, že politici ukazují jen fotky sebe a sem tam nějakého zvědavce. Nikde fotky vášnivě sympatizujícího davu. To pochopitelně neplatí jen o vás,“ napsal například jeden z komentátorů k další ze série fotografií „nadšení lidé vítají a obdivují Janu“.
Nebyl však jediný, kdo člence Babišovy vlády, která hodlá rozházet desítky miliard, zanechal vzkaz. „Jestli vás dobře chápu, překonání hranice 5 % jste již vzdali a teď již cílíte jen a pouze na překonání hranice 1,5 % platných hlasů?“ zeptal se uživatel twitteru. „Tak když to dohromady sečtu, dle počtu tweetů, tak si myslím, že 30 voličů v Praze asi nebude stačit. Ale jen tak dál,“ dodal další.
Několik lidí také zajímalo, jak ministryně ono rozdávání letáků obhajuje v zaměstnání. Sama totiž chodí šmírovat do soukromých firem, aby poté mohla dávat na sociální sítě fotky, jak bojuje za pracující. „Paní Maláčová! Jaká je dnes Vaše oficiální pracovní doba a jak ji vykazujete? Nebo v tuto chvíli čerpáte náhradní volno/dovolenou? (Ptám se kvůli ochraně pracovněprávních vztahů na MPSV, kdyby tam náhodou přišla hustá inspekce.),“ zeptal se další zvědavec.
Narážel tak na druhou a zřejmě ještě nepovedenější prezentaci Jany Maláčové. Ta totiž s Matějem Stropnickým vytvořila takzvanou „hustou dvojku“, která nejen slídí za účasti inspekce práce ve firmách, kde nemá co dělat, ale také se pustila do natáčení videí. Jejich kvalita je ovšem tak pochybná, že by je zřejmě v dobách své největší „slávy“ nezveřejnil ve své na koleně dělané televizi ani Jaromír Soukup.
V klipech je sice vidět, že Stropnický podědil po svém otci, bývalém „klukovi z plakátu“ Andreje Babiše, trochu hereckého talentu a z umělecké dvojice je ten lepší, ale stejně se jedná o videa, které se už dnes přidala spíše do předvolebního bizáru, než aby bylo možné je brát jako plnohodnotnou kampaň ČSSD. Na tu zřejmě budou muset sociální demokraté šetřit a v roce 2025 to zkusit znovu. Třeba už v lepším osazenstvu, možná i s programem, který neobsahuje pouze rozhazování peněz ze státního rozpočtu.