Na pražském zastupitelstvu to dnes opět vře. ODS požaduje konec ředitele Dopravního podniku Petra Witowského, kterého na místo dosadilo hnutí Praha sobě v čele se starostou Prahy 7 Janem Čižinským. Důvodem je výběrové řízení na kontrakt podle ODS v hodnotě 22 miliard korun, které přihrálo zakázku na dlouholetý servis vozů metra na linkách metra A a B společnosti Škoda Transportation, vlastněné skupinou PPF. Kontrakt je platný až do roku 2035. DPP tvrdí, že jde o částku 14,6 miliardy korun.
“Je zarážející, jak hnutí pana Čižinského využívá rétoriku boje proti jakýmsi starým strukturám, aby mohlo obsazovat místa v městských společnostech spřízněnými osobami. Přes ty následně realizuje mnohamiliardové zakázky bez řádných a otevřených soutěží. Jedná se o obrovský rozpor mezi jejich veřejnými prohlášeními a realitou. Je to takový podvod na vlastní voliče v přímém přenosu. Alespoň už víme, proč byl ředitel Dopravního podniku vybrán bez výběrového řízení,“ uvedl předseda pražské ODS Tomáš Portlík.
Že fungování DPP nebylo ideální ani v minulosti, připustil dnes i bývalý primátor za ODS Bohuslav Svoboda, který kvůli podezření z klientelismu a nevýhodných smluv prosadil výběrové řízení na nového generálního ředitele a zorganizoval audit podezřelých zakázek přes současného senátora Václava Lásku. „O to více mě současný vývoj mrzí. Vyzývám Radu hlavního města Prahy, v čele s primátorem Hřibem, aby podobné jednání netolerovali a okamžitě odvolali pana Witowského,” řekl dnes Svoboda.
Nejedná se přitom o první nejasnosti kolem pražského Dopravního podniku. Na sklonku minulého roku upozorňovala pražská ODS na výběrové řízení na nákup klimatizací do nových tramvají. I v tom případě zakázka připadla Škodě Transportation.