Zatímco ještě před pár měsíci Piráti a Starostové vévodili volebním průzkumům, nyní jejich podpora spíše klesá. V mnoha modelech se dokonce propadli až na třetí místo. Uprostřed kampaně se proto koalice rozhodla změnit taktiku, informoval web Seznam Zprávy.
Nová strategie má klást důraz na to, že koalici tvoří dvě svéprávné strany. Podle webu je cílem zviditelnit méně konfliktní hnutí Starostů a nezávislých. Pomoci v tom má expert na politický marketing Martin Charvát, který už v minulosti pracoval například pro občanské demokraty, TOP 09, ale také ČSSD.
Naposledy se Charvát pokoušel nastartovat politický projekt aktivisty Mikuláše Mináře, bývalého lídra hnutí Milion chvilek pro demokracii, připomínají Seznam Zprávy. Jak už ale víme, v tomto případě zrovna úspěšný nebyl.
„Není to o jediném člověku, nemá nás spasit. Ale máme koncept refreshe kampaně, řekli jsme si velmi otevřeně, co se zatím povedlo a co ne a že do našeho volebního týmu by zapadl člověk, chcete-li spin doktor, který má čuch na rychlá témata, ale je také expertem na vizuální styl, jisté zjednodušení, zpřehlednění a zacílení témat,“ prozradil webu předseda Starostů Vít Rakušan.
Koalice Pirátů a Starostů už delší dobu bojuje například s dezinformacemi nebo tlakem ze strany hnutí ANO, kritizována je však také za špatnou volební kampaň.
„Měli jsme dobrý koaliční start. Potom, a to uznávám a považuji to za chybu, jsme se nechali zatlačit do defenzivy. Dezinformační toky, což dokládají statisticky i čeští elfové, se namířily na naši koalici,“ pokračuje šéf Starostů.
Podle něj koalice ztratila příliš sil na vyvracení negativní kampaně. A to nejen politických oponentů, zejména premiérova ANO, ale i dezinformačních webů a řetězových emailů. „Strašně moc síly jsme věnovali na defenzivu, to, abychom se ubránili lžím. Pak zbylo málo prostoru na kroky dopředu a prezentování našich témat. A to byla chyba, kterou vidím,“ doplnil Rakušan.