
Mikuláš Bek je ve funkci ministra školství dva roky. Problémy zmiňované v dopise tedy rozhodně nepadají jen na jeho hlavu. Zároveň je ale zjevné, že pro zlepšení situace toho mnoho nedělá. FOTO: Profimedia
FOTO: Profimedia
Vážený pane ministře,
dovolte mi pár připomínek k výkonům resortu ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Velmi stručně shrnuto, výsledky činnosti tohoto ministerstva jsou tristní. Samozřejmě nejde jen o období Vašeho působení, jsem si vědoma, že problémy, které veřejnost v oblasti školství sleduje již dlouhou dobu, jsou nahromaděné. Nicméně nenašla jsem žádný pokus z Vaší strany zastaralé a nekvalitní české školství z této nepříznivé situace vymanit.
Rozhazování peněž ze státní kasy za řešení nepovažuji. Naopak. Neodůvodněné zvyšování platů zaměstnanců školství tolik potřebné strukturální změny nepřinese. Na účet učitelů musím v této souvislosti přiznat rovněž značné zklamání, jejich stávková aktivita se nenesla v duchu zlepšit kvalitu školství, ale byla jednoznačně zacílena jen na zvýšení platů, tedy osobních výhod. Na žáky a kvalitu výuky výše platu zásadní vliv nemá.
Mateřské a základní školy
Potíže a nekompetentnost lze sledovat od mateřské školy až po akademickou sféru, včetně Akademie věd. Mnoho se mluví o stejných právech na profesionální uplatnění mužů a žen, ale začít se musí tím, že stát matkám vytvoří podmínky, které jim kariérní růst umožní. Jak se může matka věnovat svému zaměstnání, když nemá možnost dát dítě do mateřské školy? Počet dětí ve věku tří až šesti let není žádným tajemstvím, od jejich narození do dosažení tří let věku mají politici i úředníci dostatek času, aby…
Přečetli jste část exkluzivního obsahu
pro předplatitele .
Celý obsah je dostupný pouze pro digitální a kombinované předplatitele.
Pokud chcete mít přístup k celému článku, přihlaste se prosím.