
Činovníci vládní strany ČSSD hejtman Michal Hašek a poslanec Jaroslav Foldyna ukázali, jak dobře umí výt s vlky. A skutečně – jde z toho strach. Vítali ruský motorkářský gang placený z peněz ruské vlády a fotili se s drsnými muži, kteří nosí symboly bolševické tyranie i carského režimu.
Vytí s vlky je v naší zemi už takovým letitým národním sportem. Má u nás od pomnichovského období hrozivou tradici. Slavný výrok z předválečných Lidových novin „nemůžeme-li zpívat s anděli, budeme výti s vlky“ předznamenal dějiny české kolaborace s totalitním režimem. A tak tu mnoho lidí vylo s vlky v době protektorátu. Následně přišel pod rouškou osvobození z východu jiný vlk, který českým ovečkám namluvil, že je ochrání. A pak je sežral.
Vytí s vlky tu způsobilo morální katastrofu, která zasahuje až do dneška část české společnosti. Nastolilo děsivé normy přizpůsobování se takovým mocenským poměrům, za nimiž stojí brutální síla. Vytí s vlky rozvrátilo elementární cit pro pravdu a spravedlnost a pokřivilo výklad národní historie. Vytvořilo v postižených českých rodinách nostalgické vzpomínky na krásnou dobu kolaborace se Sovětským svazem. A právě k nostalgii, kterou cítí ta část obyvatelstva, jež je dosud zmanipulovaná propagandou komunistického režimu, se obracejí Foldyna s Haškem, když vyjí s Nočními vlky. Zvlášť na zbolševizované starce musí působit jako hrdinové.
V ruském prostředí má symbol vlka velmi specifický význam. Toto krásné zvíře prý není nebezpečné, když má všechno, co potřebuje. Jakmile ale strádá hlady, pak ve smečkách útočí a zabíjí. Během ruských zim přicházejí od nepaměti chvíle, kdy vlci zabíjejí lidi. A zabíjejí i přímo ve městech. Dodnes se vyskytují případy, kdy velké ruské město musí vyhlásit kvůli vlkům stav ohrožení.
Právě proto je vlk symbolem „opričníka“. To je v ruské historii zabiják ve jménu cara.
Opričnina byl systém zrůdného cara Ivana Hrozného, který v 16. století poprvé na Rusi zavedl centrálně řízený státní teror. Stanovil, že dvě třetiny státu jsou jeho osobním vlastnictvím, rusky opričninou. A v této opričnině vládl pomocí opričníků. Byli to historicky předchůdci příslušníků KGB, neboli slídilů a vrahů. Zavedli v Rusku naprosto nepředstavitelnou hrůzovládu. Má se za to, že se v brutalitě teroru nechali inspirovat od mongolských vládců ze Zlaté hordy, kteří v předchozích staletích sužovali nešťastná ruská knížectví.
Opričníci měli řemeslo, které se v moderní době objevuje jen v těch nejhnusnějších režimech typu nacismu či komunismu. Byli to prostě státní vrazi. Ve znaku měli hlavu psa či vlka. V konkrétním ikonografickém provedení pes s vlkem splýval v jednu bestii. Vůči carovi se chovali jako poslušní psi a vůči národu vystupovali jako vlci, kteří vraždili ve smečkách a v noci a jejich hlavním cílem bylo šířit strach.
Když dnešní vláda v Kremlu poskytuje štědré, prý mnohamilionové dotace ruskému motorkářskému gangu Noční vlci Alexandra Zaldostanova, je si podle všeho dobře vědoma významových konotací, které symbol nočních vlků vzbuzuje. Je to symbol síly a strachu. Tedy těch nejtemnějších proudů v ruské mentalitě, z níž roste autoritativní vláda se svojí posedlostí dobýváním cizích území.
Ruská vládní propaganda k nám pod záminkou uctívání svých padlých posílá symboly ruské živočišné síly a strachu.
Škoda, že v Rusku má větší tradici uctívání mrtvých než respekt k živým. Mrtví vojáci, kteří zahynuli velmi často vinou nelidských bojových metod vlastních velitelů, už nejsou ničím nebezpeční a dají se skvěle využít k šíření ruské imperiální myšlenky. A tato imperiální myšlenka neboli obnova ruského vlivu v bývalých sovětských koloniích, to je něco, čím se Putinův režim ani trochu netají. Jen by to nejradši teď provozoval tak nějak více zvesela než v minulosti: Vlky na motorkách si můžeme pohladit, můžeme se s nimi vyfotit a Hašek s Foldynou jsou živým důkazem, že ti chlupatí Putinovi kluci vůbec nekoušou.
No není to roztomilé?
Spíš perverzní.