Chcete jet z Chebu do Třince? Tedy napříč Českou republikou? Tak se vyhněte České republice. Přesně tak totiž řidiče vede satelitní navigace, která vyhledává nejrychlejší trasu. Známá navigace od společnosti Google, kterou v mobilech používají miliony lidí, totiž vyhodnotila, že nejrychlejší bude jet přes Německo a Polsko než přes Prahu a Brno. Navigace vyhodnocuje trasu podle aktuální situace na dálnicích. Uvedený plán cesty navrhla i v neděli ráno, kdy je doprava klidná. Cesta přes Německo a Polsko je sice o 130 km delší, ale i tak rychlejší.
Mapu s udivující trasou sdílejí na sociálních sítích někteří profesionální řidiči a podivují se nad tím, jak může být vláda tak neschopná ve stavbě a opravách dálnic. Navrhovaná trasa z jednoho českého města do druhého českého města vyhýbající se silnicím v České republice je totiž především vysvědčením pro vládu Andreje Babiše.
Nejde jen o trvalou neschopnost stavět nové úseky dálnic, ale také o katastrofální stav D1. Hlavní dálniční tepna, spojující Prahu a Brno, je totiž na mnoha místech zdlouhavě opravována. Řidiči se tu zdrží i několik hodin, a to za „normálního stavu“, kdy nedojde k žádné dopravní nehodě.
Například v roce 2018 postavila vláda Andreje Babiše 4 km dálnic. To není překlep. Opravdu čtyři kilometry. Při svých marketingových kouzlech byl navíc Babiš před časem usvědčen ze lži, když do svých statistik o nově dostavěných dálnicích zahrnoval i opravené úseky D1 a prohlašoval, že D1 je nová dálnice. Nelze než doporučit, aby na tu D1 jel a šel zaklepat na sklo stojícím řidičům v kolonách a s úsměvem na tváři jim sdělil: Čau lidi, tohle je nová dálnice.
Hnutí ANO ovládá rezort ministerstva dopravy od roku 2014. Za tu dobu jsou data dostavěných dálnic následující: V roce 2014 nula kilometrů. 2015 se Danu Ťokovi povedlo postavit pěkných 200 metrů dálnice, 2016 to bylo 12 kilometrů, v roce 2017 17 kilometrů a v roce 2018 zmíněné 4 kilometry.