Novou verzi objektivity na televizních obrazovkách se zřejmě nyní rozhodla prezentovat TV NOVA. Od chvíle, kdy se začalo proti Andreji Babišovi demonstrovat na náměstích, uznali šéfové zpravodajství nejsledovanější komerční stanice, že už není na místě premiéra ukazovat pouze jako dobroděje, který zachrání naši zemi. A tak se Televizní noviny, hlavní zpravodajská relace Novy, změnily. TV NOVA se snaží předělat na nebabišovskou televizi, moc ji to sice nejde, protože zvyk servility je železná košile. Ale jasný posun k nezávislosti tu je a ukazuje na erozi moci AB.
Úkol zněl zřejmě asi takto: Udělat zprávy tak, aby už nebylo na první pohled vidět, že Nova je dlouhodobě spřáteleným médiem ministerského předsedy.
Do nedávna jsme se v zprávách Novy spíše dozvídali, kam Babiš jezdí rád na dovolenou, jestli umí vařit nebo jaká je jeho oblíbená barva. Všechny debaty s Babišem byly vždy vedeny tak, aby se pan premiér moc nevztekal a kolem problematických témat TV NOVA jen opatrně našlapovala.
Najednou se ovšem cosi přihodilo a Nova informuje o auditech Evropské komise, z Václavského náměstí i Letné přináší živé vstupy a nebojí se ani kritizovat fungování Babišovy vlády.
Vzhledem k tomu, že přerod na nestranný kanál na Nově jen tak nenastane, pokouší se televize alespoň o zvláštní druh objektivity. Po dni, kdy se objeví reportáž o tom, jak ministr dopravy neřeší kolony na dálnicích, ale raději se nechává fotit se sypačem soli a předvádí auta, která tisícům řidičů rozvezou klidně až 60 lahví vody, přichází odpustek.
Reportáž o Babišově návštěvě ve středočeském kraji, za kterou by se nemuseli stydět ani lidé z PR týmu Marka Prchala. Samá pozitiva, hlavně ne nějakou kontroverzi. Když byla včera Nova zlobivá a mluvilo se tam i o možných daňových únicích Agrofertu, musí se dnes Babiš vynést do nebe. Sotva byl zadán takový příkaz, ale autocenzura funguje v některých médiích stejně dobře jako za bývalého režimu.
Stejná situace se opakuje i další den a Nova má splněno. Divák se dozvěděl o tom, že premiér maká od brzkého rána, ale zaslechla i o tom, že by možná mohl být i tak trochu padouch.
Obdobnou proměnou prochází i FTV Prima. Komerční stanice, o které se dlouho hovořilo jako o té, v níž má šéf hnutí ANO vlastnický podíl. I kdyby to nebyla pravda, pozorný divák musel vypozorovat, že tak zpravodajství Primy vypadá.
Nyní se však, stejně jako Nova, začala dvojka mezi komerčními televizemi Babišovi „věnovat“. Najednou není tabu o premiérovi přinášet i pro něj nepříjemné informace, prostor ke komentáři dostávají i dříve přehlížení opoziční politici. Na rozdíl od Novy si však Prima odpustila patolízalské reportáže o tom, co pan premiér tentokrát udělal pro stát hezkého.
Těžko říct, zda sledované komerční televize pochopily, že hrátky s Babišem skončí pro každého, kdo se jich účastní, velmi nepříjemným probuzením, nebo se na chvilku chtějí zavděčit i divákům, kteří už si utřeli zbytky marmelády a na další koblihu se nechystají. Snaha se ovšem počítá, důležitá je však především vytrvalost.