Tentokrát má Týdeník FORUM na obálce zpěváka, a to není úplně běžné. Donutil nás k tomu Andrej Babiš, který v den své kardinální senátní porážky zvěstoval národu, že za ni může polistopadový kartel v čele s Kalouskem, Klusem a Davidem Kollerem. A právě zpěvák Lucie a Kollerbandu se během rozhovoru pod titulkem Každý koncert hraju, jako by byl poslední k tvrzení pana Koblihy vyjádřil: „‚Polistopadový kartel‘ je evidentně další z jeho nesmyslných výroků, hodnotících soudů a dojmů, se kterými se veřejnosti tak rád svěřuje. Tady to vycházelo z jeho aktuální zloby a vzteku, protože zjistil, že se mu to celé vymyká z rukou. Mě by spíš zajímalo, s kým on byl v tom předlistopadovým kartelu, estébák.“
Babišem vysněný polistopadový kartel je rovněž předmětem humoru uvnitř čísla, kdy jsme vzali jako fakt, že ti tři pánové jsou pouze vrcholem ledovce rozsáhlé spiklenecké sítě, která si předsevzala Babiše zlikvidovat. Schéma polistopadového kartelu je opravdu bohaté a má svou politickou, mediální, kulturní i obrázkovou větev. A za vším stojí pražská kavárna, jak jinak.
Prolistujte si TÝDENÍK FORUM
Velkým tahákem čísla je legendární seriál Zelený Raoul, jehož zcela poslednímu dílu poskytl Týdeník FORUM azyl. Na konci závěrečné epizody nazvané Foldyna a ruský kanibal se mimo jiné konečně dozvíte „Co na to Jan Tleskač?“
Pod názvem Děkan Ševčík: Kolaps elit v přímém přenosu přinášíme text J. X. Doležala o vrcholném funkcionáři VŠE, který běžně přednáší projevy na proruských demokraciích. Součástí článku je rozhovor se studentem Jakubem Kunešem, který konstatuje, že jakkoli jeho spolužáci dobře vědí, co je ten člověk zač a že je součástí dezinformační scény, většinou mlčí. „Občas vznikne nějaká diskuse. Ale zpravidla jsem to já, kdo ji vyvolá. Moc lidí se do diskuse nepřidává, ale po hodině za mnou často přicházejí s tím, že jsou rádi, že se mu někdo postavil.“ Klasika!
Minulý týden vstoupil do kin životopisný snímek o Marilyn Monroe a hodně se o něm diskutuje, protože nová filmová verze hereččina osudu má k hollywoodskému pozlátku hodně daleko. Naopak, jde o vnitřní portrét dívky, která si v průběhu kariéry začal klást otázku, jestli je přesně tam, kde opravdu chtěla být. Celý příběh největší sexbomby minulého století připomíná její portrét nazvaný Blondýna.