Další podnikatelé se distancují od Tomia Okamury, který se vyfotil v jejich podniku či na jejich akci a pak fotografie využil na svých sociálních sítích jako předvolební marketingovou kampaň. Ke smazání fotek z akce ho vyzval i podnik, který akci pořádal.
O akci, na kterou zamířil předseda hnutí SPD Tomio Okamura, jsme již psali. Na svém facebookovém profilu se pochlubil fotografiemi, ke kterým napsal, že událost byla povedená a má na ní obrovskou podporu od účastníků. „Teď jsem mezi lidmi v Krnově v Moravskoslezském kraji na akci s názvem Konec léta s opicí, je tady skvělé pivo, a moc děkuji lidem za doslova obrovskou podporu,“ sdělil Okamura.
Jenže to tak úplně nebyla pravda. Ozval se totiž jeden z organizátorů akce, Pivovar Nachmelená opice, s tím, že jejich akci zneužil k politické kampani a aby smazal fotky, na kterých je logo jejich pivovaru. Okamura však komentář s jejich výtkou smazal. K výzvě se přidali i restauratéři, kteří provozují podnik s názvem fklidu. Právě tam akce probíhala.
„Slušně vás, pane Okamuro, prosíme, abyste ze svých facebookových stránek stáhl veškeré fotky s logem našeho baru,“ žádali majitelé. „Nikdo vás k nám na akci nezval a nepřejeme si, abyste vy a vaše strana byli jakkoli s naším barem spojováni. Svou politickou kampaň si laskavě dělejte na svých akcích, nehledě na to, že z té naší jste byl navíc vykázán,“ stojí ve vzkazu.
Na dotaz jednoho z účastníků diskuze reagovali, že jsou apoliticky založeným barem. „O to víc nám tohle se zviditelnění na naší akci, za kterou je spousta nejen naší práce a nadšení, vadí. Teď to vypadá, že akce nebyla o pivu, jídle a skvělé atmosféře… ale o politické kampani Tomia Okamury. A to nám sakra vadí,“ dodávají majitelé.